content/publikaciok_hirek/chris-leipelt-4ugupo3ydkk-unsplash.gif

OMBUDS NAP - a szervezetben megjelenő személyes és rendszerszintű konfliktusok kezelése

Idén először a Concordia is együtt ünnepli az Amerika Bar Egyesülettel és a Nemzetközi Ombuds Egyesülettel közösen a második nemzetközi Ombuds napot. Ennek alkalmából olyan gyakorlott ombudsmanokat hozzunk el az eseményre, akik valós tapasztalattal és példákkal tudják alátámasztani, hogy mit is jelent egy ombuds a szervezetben és milyen előnyökkel jár mindez.  

Nagy örömmel és büszkeséggel hívjuk Magyarország elszervezeti ombuds szakmai fórumára a szervezetek vezetőit. 

Mit is jelent az ombuds? Egy századok óta a társadalmat szolgáló hivatás, ami napjainkban egyre fontosabb szerephez jut a szervezetekben. Hogyan segít a szervezetben? Jelen van a különböző szervezetekben, hogy biztonságos keretet nyújtson konfliktusok felvetésére és feloldására, miközben rendszer szinten hozzájárul a HR stratégia megfelelő alakításához, a vállalat munkaerőmegtartó képességéhez és általános jól-létéhez 

Többek között ezekről is szó lesz. Érdemes eljönni!

Várunk minden érdeklődő HR munkatársat és szervezeti vezetőt! 

A program házigazdái: Concordia képviseletében Mosonyi Diana és Kosztra Balázs 

A szakmai tartalomról gondoskodnak meghívott vendégeink egy kerekasztal beszélgetésben: 

Bruce MacAllister (USA): Nemzetközi Ombuds Egyesület Elnökségi Tagja, Oregon Egyetem Ombuds iroda létrehozója

Dr. Eng. Ion Anghel(RO): OMV/ PetrOmbudsman osztály vezetője

Témáinkkal körül járjuk a munkahelyi konfliktusok kezelésének eszközeit a munkaerőmegtartás és a szervezeti jól-lét érdekében. Két ismert és egy kevésbé ismert módszert állítunk a középpontba, a coaching versus mediációt és a szervezeti ombuds szolgáltatást. 

Időpont: 2019. október 8.-án 13-17 óra között

Helyszín: La Vida Duna rendezvényterem

1138 Budapest, Dunavirág u. 2-6.

 

További információt, részletes programtervet regisztráció után küldünk. 

A program ingyenes, de regisztrációhoz kötött és a helyek korlátozott számban elérhetők. 

REGISZTRÁCIÓ

Előfordulhat, hogy vállalati rendszere letiltja az on-line űrlapok kitöltését. Ebben az esetben írjon nekünk közvetlenül a regisztráció érdekében a concordia@concordia-od.hu címre.

Mit nyújt a szervezeti Ombuds program? 

Csökkenti a költségeket. Az ombuds fő feladata a szervezetben kialakult feszültségek és konfliktusok rendezése, aminek köszönhetően csökkenti a szereplők terhét így felszabadít kapacitásokat, így nő a termelés. Egy 2017-es felmérés szerint a felső vezetők munkaidejük minimum 25-40 %-t munkahelyi konfliktusok kezelésével töltik. 

Korai jelzőrendszer: Az ombuds program korai trendelemzéssel foglalkozik, meghatározza a potenciális új tendenciákat és feltárja a szervezetben előforduló érzékeny kérdéseket. Ez az informális csatorna jelzi a szervezetben előforduló visszaéléseket, a nem megfelelő kommunikációs, viselkedési stílusokat, és az etikátlan magatartását.  

A munkatársak elköteleződésének és termelékenységének megőrzése. Ombuds programmal rendelkező alkalmazottak arról számoltak be, hogy elhagyták volna a vállalatot, ha nem lett volna ez a biztonságos alternatív csatorna, ami segített nekik egy kellemtelen problémás helyzetet megoldani. A munkahely megfelelő légköre és az odafigyelés (számít, amit mondok) növeli a lojalitást és a termelékenységet is. 

Biztonságos hely megteremtése, ahol mindenki megoszthatja nézőpontját, sérelmét aggályait megtorlás, félelem és következmény nélkül, ahol ötletek születnek az aggodalmaik és kérdéseik kezelésére, anélkül, hogy formális csatornára lépnék, és nyilvános / hivatalos vizsgálatokat kezdeményeznének.  

 

logo_tanacsadas

Kérdéseit munkatársunk telefonon vagy e-mailben megválaszolja.

Érdeklődöm

Klienseink mondták

K&H CSOPORT

"Én a mostani helyzetemben ennél sokkal hasznosabb tréningre nem nagyon tudtam volna menni. Ami tetszett, hogy jól egyensúlyozott az elmélet és a gyakorlat megfelelő arányával, nekem nagyon sok olyan konkrét dolgot adott, amire eddig nem, vagy nem tudatosan figyeltem, emiatt ezen változtatni fogok. Szóval bátran ajánlom mindenkinek! :-)

Jól felépített, arányos tréning, melyben kellő súllyal szerepel az elméleti alap, és annak gyakorlati alkalmazása is. Hasznosnak tartom azoknak, akik vezetői feladat előtt állnak, illetve azoknak is, akik már gyakorolják azt. A 3 teljes nap együtt töltött idő pozitív hatással volt a csapatkohézióra is.

Nemrég vettem részt a Vezetői 2. tréningen, ami nagyon nagy segítséget adott a vezetői gondolkodásom fejlesztésében, valamint a kollégáim fejlődését elősegítő coaching beszélgetések felépítésében, fontosságában. A tréning leghasznosabb részei számomra a közvetlen beosztottaim véleményének feldolgozása az én vezetői munkámról, valamint a coaching beszélgetési szituációs játék, amelynek a tapasztalatait be tudom építeni kollégáim valós fejlesztésébe. A tréningen nagyon jól éreztem magam, mivel rendkívül képzett és felkészült trénerünk volt (Szilágyi Tamás), aki folyamatosan figyelt mindenki aktív részvételére is.

A Concordia által tartott tréning alkalmával többféle technikát sajátítottam el, a tréning hatására határozottabban és nyíltabban lépek fel közönség előtt. A csoportos munkák alatt a társaimmal sokkal közelebb kerültünk egymáshoz, s olykor a puszta jelenlétünkkel segítettük egymást a közös feladatok ideje alatt. A tréning új magokat ültetett el bennem, új gondolatokat ébresztett, egy másik látószögbe helyezett. Mindent egybevéve, a Tamással eltöltött tréning mind csapatépítő, mind pedig személyiségfejlesztő foglalkozásként is tökéletesen megállta a helyét. Mindenkinek tiszta szívből tudom ajánlani, mert a komfortzónából kilépve nyílik meg a lehetőség a személyes fejlődésre.

Résztvevői visszajelzések

HR-esként, különféle karrier- és tehetségmenedzsment programok résztvevőinek támogatójaként már számos, Concordia (főként Szilágyi Tamás) által facilitált vezetői tréningen vehettem részt az elmúlt években. Rendkívül pozitív élmény volt számomra a sokféle csoporttal megélt tréning, ahol bár a tematika hasonló volt, mégis a különféle valós helyzetek átbeszélése, a saját élmények megosztása változatossá tette a programokat. Tamással együttműködésünk kezdetekor együtt dolgoztuk ki a tréningek tematikáját, struktúráját, majd a visszajelzésekre alapozva az évek során folyamatosan finomhangoltuk a felépítést, tartalmat. Könnyű volt a közös munka Tamás rugalmassága és magas szintű szakértelme miatt, a tréningek alatt pedig mindig nagyon figyelt a résztvevők ’rezdüléseire’. Jó érzés látnom, hogy a korábbi tréning résztvevők mennyi mindent beépítettek az ott hallottakból, tanultakból a mindennapi működésükbe."

Géczi Mirjam

Szenior HR tanácsadó

Főbb ügyfeleink

  • pa_mol
  • pa_sanmina
  • pa_kh2
  • pa_bert
  • pa_richter
  • benteler
  • Audi
  • Mvm
  • Gls
  • Mercedes