Szervezeti Ombuds Nap beszámoló

content/img_8803_(1).jpg

2019 október 8-án sikeresen zárult az első hazai nyilvános Szervezeti Ombuds Nap

Miért is volt különleges ez a nap? 

1.Hazánkban szervezeti ombuds témában ez volt az első nyilvános esemény. Az Amerikai Bar Egyesület 2. alkalommal rendezte meg a nemzetközi ombuds-napot, amihez idén Concordia Kft. is csatlakozott.  A szervezeti ombuds nem keverendő össze a klasszikussal. Míg az első a szisztematikus konfliktuskezelésen és megoldási lehetőségek feltárásán, utóbbi panaszok kivizsgálásán és igazságszolgáltatáson alapszik.

2.Hazai és nemzetközi szakemberek biztosították a rendezvény szakmai színvonalát

A meghívott szervezeti ombuds-személyek: Bruce MacAllister: IFFOR (US), Dr. Ion Anghel: OMV PetrOMbudsman (RO), Balassa Bálint: UNHCR (HU), Mosonyi Diana: Concordia Kft. (HU) 

A szakemberek példákon keresztül mutatták be a szervezeti ombuds-ságot. Beszélgetés során kitértek, hogyan lehet szakszerűen egy ombuds irodát kialakítani és üzemeltetni egy szervezeten belül, továbbá még arra is, hogyan tud egy szervezeti ombuds-személy a menedzsement és a HR segítő eszköze lenni. A kerekasztal beszélgetés nem nélkülözte a mai modern, virtuális valóságot sem, mivel Bruce MacAllister az Egyesült Államokból videóhíváson keresztül kapcsolódott be a beszélgetésbe. 

3.Az esemény végén bejelentésre került a Szervezeti Ombuds Egyesület megalakulása, amelynek legfőbb küldetése a szervezeti-ombuds szakma erősítése, népszerűsítése. Az egyesülettel kapcsolatos bővebb információt november 15-én lehet megtudni egy szakmai reggeli keretén belül. 

Az eseményre jelentkezni itt lehet: http://szoe.hu/november-15-szakmai-reggeli

Várunk mindenkit szeretettel!  

  

Köszönjük az aktív részvételt, a hozzászólásokat és az érdeklődést! 

Publikációk

Stratégiák a konfliktuskezelésben

A konfliktus jó. Ez a tétel mára már – szerencsére –közhellyé vált. Valaki más negatívan viszonyul valamihez, ami számomra fontos – így definiáljuk egyszerűen a konfliktust, és joggal merül fel a kérdés, hogy ebben mi a jó. De a mindenkori status quo ill. modus vivendi megkérdőjelezése nélkül nincsen fejlődés, például nem lépett volna ember a Holdra, és sohasem született volna meg a székelykáposzta. Na persze háborúk sem robbantak volna ki…

Szilágyi Tamás Benedek
Üzlet & Pszichológia – „Konfliktusaink!”
2014. június-július / III. évfolyam, 3. szám, 40-42. oldal
http://www.upszi.hu/hr/cikk/alljunk_hozza_tudatosan

Változás és menedzsment

Az idő mindent megváltoztat. A tettek még inkább, és még azt is lehetővé teszik, hogy befolyást gyakoroljunk a változás irányára. Ki ne akart volna már valaha változtatni az életén? Többet mozogni, színházba járni, találkozni régi barátokkal, felhagyni a csülkös pacal vagy a túrórudi (mértéktelen) fogyasztásával? Más, izgalmasabb tevékenységet, testhezállóbb munkakört választani?

Szilágyi Tamás Benedek
Üzlet & Pszichológia (2013/14 december-január / II. évfolyam 6. szám)
http://www.upszi.hu/hr/cikk/valtozas_es_menedzsment

Csomó a zsebkendőn

Pataki Sándor
Üzlet & Pszichológia (2013/augusztus-szeptember II.évfolyam/4. szám)
http://www.upszi.hu/menedzsment/cikk/csomo_a_zsebkendon

Kezdő klinikai pszichológusként annak idején gyakran hallottam az orvos kollégáktól, ahogy a betegeiket a stressz-mentes életvitelre biztatják. Gyakran eljátszottam a gondolattal, hogy nekem min kellene változtatnom egy ilyen életvitel megteremtéséhez. Arra jöttem rá, hogy valószínűleg fel kellene hagynom a munkámmal, de a családommal és a barátaimmal is minimálisra kéne redukálnom a kapcsolatomat. Ugyanis az engem érő stressz döntő hányada ezekből a körökből származik:

A Lean Len, avagy a Vakond nadrág-gyártási folyamatának leanesítése. Még több leant az óvodákba!

Dorka István
HR Portál
http://www.hrblog.hu/lean-hr/2013/05/22/meg-tobb-leant-az-ovodakba-2/

Praktikus útmutató a lean szemlélet és lean alapfogalmak csaknem teljes körű, gyors megértéséhez Alaptétel: „Mindössze annyit teszünk, hogy áttekintjük azt az időszakot, ami az ügyfél rendelésének leadásától a pénz beszedéséig eltelik; majd ezt az időtartamot az értéket nem teremtő veszteség kiküszöbölésével csökkentjük.” – foglalta össze a lean (lánykori nevén a Toyota Termelési Rendszer) lényegét Taiichi Ohno, a rendszer ősatyja.

Kerítésfestés és folyótisztítás: a csapatépítés új trendjei

Játszótérépítés, kerítésfestés, folyómeder tisztítás: a tavaszi csapatépítő tréningek új trendjei az idén a társadalmi segítségnyújtásról szólnak. Tavaszhoz közeledve a vállalatok már a csapatépítő tréningeket tervezik, az idén több trend is egyszerre érvényesül.

Kosztra Balázs
Profession.hu
http://www.profession.hu/cikk_karrierepites/20130416/keritesfestes-es-folyotisztitas-a-csapatepites-uj-trendjei/2484

Főbb ügyfeleink

  • pa_mol
  • pa_sanmina
  • pa_kh2
  • pa_bert
  • pa_richter
  • benteler
  • Audi
  • Mvm
  • Gls
  • Mercedes