content/publikaciok_hirek/oromteliszervezet-204x300.jpg

Az örömteli szervezet

Lövey Imre – Manohar S. Nadkarni : Az örömteli szervezet
Vállalati egészségről, betegségekről és gyógymódokról vezetőknek és tanácsadóknak
HVG Kiadó, 2008

A munka öröm forrása is lehet, legalább annyira, mint a kiégésé – állítják a szervezeti tanácsadó szakértők, Lövey Imre és Manohar S. Nadkarni.

Akkor mégis miért van az, hogy tömegek panaszkodnak túlhajszoltságról, kizsákmányoltságról, a motiváció hiányáról?

Miért érzik magukat oly sokan boldogtalannak a munkahelyükön? A szerzők szerint a szervezetek élő organizmusok, amelyek ugyanúgy lehetnek egészségesek vagy betegek, mint a bennük dolgozó emberek. Egyes cégek a Munkamánia, mások a Pénzmánia, a Rövidlátás vagy éppen az Énközpontú vezetés betegségében szenvednek, vagy esetleg halmozott tüneteket produkálnak. A gyengélkedő vállalatoknál pedig az ott dolgozók sem érzik jól magukat. Az ördögi kör végül bezárul: a rosszkedvű, alulmotivált alkalmazottak nem tudják győzelemre vinni cégüket a felfokozott piaci versenyben, ami további ragályok megjelenéséhez vezethet a szervezeten belül.

Az Örömteli szervezet második, bővített, javított kiadása már huszonkét „vállalati betegségről” ad részletes leírást és új, könnyen átlátható táblázatokkal segíti a diagnózisok felállítását, a tünetek kúrálását. A kézikönyv praktikus receptúrát ad a vezetők kezébe, főként az olyan felelősen gondolkodók számára, akik szeretnék vállalatuknál az örömteli munka kultúráját meghonosítani, s ezzel elérni, hogy munkatársaik szívesen járjanak dolgozni. Ugyanakkor bárki „átvilágíthatja” vele saját munkahelyét, hogy megértse a nap mint nap tapasztalt fagyos, érdektelen, túlhajszolt vagy éppen túlságosan laza vállalati légkör okait és következményeit. A munkavállalók, munkavégzők és a munka irányítói közül különösen ajánljuk ezt a könyvet azoknak, akik a fenti problémák miatt mára már úgy érzik, hogy végérvényesen kiábrándultak a munka intézményéből.

logo_tanacsadas

Kérdéseit munkatársunk telefonon vagy e-mailben megválaszolja.

Érdeklődöm

Klienseink mondták

MOL CSOPORT

"1999-ben találkoztam először egy Jövőkép építő workshopon a Concordia csapatával. Ez volt az a workshop, ami elindított egy folyamatot, amely során egy nagy, elkényelmesedett magyar szocialista vállalat alakult át versenyképes, dinamikusan fejlődő, sikeres nemzetközi vállalattá.
2001-ben már, mint az egyik főszereplője lehettem részese a következő történelmi workshopoknak. A „Hogyan csökkentsük le készleteinket 700 ezer tonnára”, ma már legendássá vált, mert szintén mérföldkőnek számít a kőolaj-feldolgozás és értékesítés területén a teljes vállalati optimumot megvalósító szervezeti működés kialakításában.
2008-ban pedig már felső vezetőként nem volt kérdés, hogy amikor egy több ezer fős szervezet átalakításáról, mondernizálásáról, jövőképének megfogalmazásáról döntöttünk, hogy ezt csak Lövey Imrével és a Concordia csapatával tudtuk elképzelni. És még ekkor is kaptunk újat. Az általuk kidolgozott Egészséges szervezet elmélet és a hozzá tartozó kérdőív óriási segítséget jelentett nemcsak abban, hogy lemértük hol is tart a szervezet, de abban is, hogy a kollégák jelentős része azonnal megértette a változás és változtatás szükségességét…
…sose akartak csak csinálni dolgokat, mindig meg akartak csinálni valamit…és ezt ma is profi módon teszik…"

Kelemen Béla

Finomítás igazgató

Főbb ügyfeleink

  • pa_mol
  • pa_sanmina
  • pa_kh2
  • pa_bert
  • pa_richter
  • benteler
  • Audi
  • Mvm
  • Gls
  • Mercedes